Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?55:13

My Music: Revolusi Muzik Aku

Sebelum nie aku dah ceritakan tentang sejarah gaming aku, kini kita beralih kepada sejarah perkembangan muzik aku. Hmmm... mana nak mula dan bila nak mula. Ok kita balik ke tahun 1994. JOM!!!

1994-1996: Masa nie umur 10-12 tahun jadi apakah taste muzik aku? Jap nak ingat balik~ ok! mula2 di sebabkan aku orang kelate automatically muzik aku pada masa nie adalah.... :-


DIKIR BARAT

haaa... masa kecik2 selalu dengar dikir barat~ kalau pegi pasar malam selalu je dengar. Aku juga adalah ahli dikir barat dulu2 masa sekolah~ lagu yang masih terngiang-ngiang sampai sekarang adalah:-

"Burung ngobok jambo....lalalallalallala" (damn lupa lirik plak)

info dikir barat: orang cakap Dikir Barat ni asal dari Thailand.

1997-1999: time nie lagu JIWANG!!! contoh lagu? HAHAHAAH jap nak ingat balik~ ok! aku bagi contoh band seperti Backstreet Boys, lagu2 eddy hamid dan sewaktu dengannya. Time 1997-1999 ada dua fasa. Selepas jemu mendengar lagu2 tu jiwa aku rasa nak cari musik lain plak. Inilah fasa 2, di mana aku mula beralih kepada ACAB, dan beberapa band Oi dan Punk di samping itu juga tidak lupa kepada Nirvana. Masa nie jugak la aku rasa cam nak belajar main gitar~



2000-2002: Masa nie aku mengenali sahabat yang mengajar aku gitar. ketika ini taste muzik beralih kepada Metallica. Paling best bagi aku adalah concert S&M: orchestra! Nice~ dan mula beralih kepada muzik rock dan metal!


2003-2006: Pada fasa ni aku da main gitar. Jadi reference muzik aku adalah kepada Guitar-Guitar hero seperti Steve Vai, Malmsteen, Joe Satriani, Paul Gilbert, John Petrucci dan sebagainya. Terbaik adalah concert G3: Live in Denver!


Selingan; ketika ini juga aku mempunyai band; mula dgn The Tab (duo with vox Ajax), selepas itu Kohoth (nie band paling lama aku stay sebelum ke Korea), Namu (band di Korea Sus:Vox, Asif). Sekarang aku tiada lagi band sebab Sus, Asif dah pulang ke negara masing2.

Pengalaman main gig tu ada la sket2... Tp bagi aku band Kohoth x kisah sgt pasal gig; kitaorang more to friendship~







2008-sekarang:- Aku da x dgr sgt da muzik... main muzik pun jarang sgt~ lagu2 aku layan sekarang lebih kepada lagu2 alam, movie soundtrack dan Maher Zain. Jarang jugak la layan lagu~ tgk movie banyak HAHAHA. Ok... STOP~

ALL IN?: I fold
www.tips-fb.com

2 comments:

  RockErZ

May 1, 2011 at 10:28 PM

gua still rock beb ^^

  DRUMMER

May 1, 2011 at 10:28 PM

GUA PUN!

Anda juga mungkin meminati...