Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?55:13

Antara Keyboard Warrior, Troll & Spammer

Siapakah mereka? Apakah tujuan mereka? Mari kita sama-sama melihat 3 species yang aku kesan di dalam alam cyber. Mungkin pandangan aku betul; atau mungkin salah. Bagi aku tidak kiralah Keyboard Warrior, Troller atau Spammer mereka adalah sebahagian dari warna-warni dunia cyber.

1. Keyboard Warrior

Definisi bagi keyboard warrior adalah:-

 "A Person who, being unable to express his anger through physical violence (owning to their physical weakness, lack of bravery and/or conviction in real life), instead manifests said emotions through the text-based medium of the internet, usually in the form of aggressive writing that the Keyboard Warrior would not (for reasons previously mentioned) be able to give form to in real life. "

Banyak aku lihat dalam facebook, youtube dan beberapa web /thread/ laman sosial. Berdasarkan definisi di atas mungkin anda juga selalu melihat keyboard warrior di mana-mana dalam internet. Dalam cyber world mereka di lihat hebat namun apa yang berlaku dalam real life adalah sebaliknya. :( No komen.





2. Troll


Definisi bagi troller:-

"One who purposely and deliberately (that purpose usually being self-amusement) starts an argument in a manner which attacks others on a forum without in any way listening to the arguments proposed by his or her peers. He will spark of such an argument via the use of ad hominem attacks (i.e. 'you're nothing but a fanboy' is a popular phrase) with no substance or relevence to back them up as well as straw man arguments, which he uses to simply avoid addressing the essence of the issue."


HAHAHAHAAHAAH!!!! TROLL!!! banyak aku jumpa dalam game. Biasanya game RTS seperti DOTA. kepada gamerz "troll" adalah individu yang senang di jumpai. Kekadang aku juga troll! HAHAHAHA. kalau dalam website troll boleh di jumpai dengan mudah di fb atau youtube. Troll dan Flamer ada sedikit perbezaan, di mana flamer biasanya memulakan dan seterusnya di serahkan kepada Troller~





3. Spammer

Definisi bagi Spammer banyak, tapi aku focus untuk definisi ni:-

1. Someone who post needless amounts of crap on a forum.
2. Someone who sends too many e-mails to the same person.
3. Someone who will up a chat window with the same thing repeatedly, or something that means nothing at all.

HAHAHHAHA~ kadang-kadang dalam debat internet teknik troll dan spam menang sekiranya vs keyboard warrior. Namun pada pemerhatian aku teknik spammer adalah TERBAIK selepas Troll sekiranya ingin di gunakan di dalam game bergantung kepada pihak lawan / Teknik troll juga bagus. Pernah satu Fan Page di jatuhkan oleh spammer n troller~ Fan page di fb. Siapa punya. heh~ cari sendiri.




Akhir kata kepada keyboard warrior, troll atau spammer pelbagaikan lagi teknik anda~ LOL

ALL IN?: I fold
www.tips-fb.com

1 comments:

  OK

May 1, 2011 at 10:27 PM

.............. :((( spam spam spam

Anda juga mungkin meminati...